
Nepaisant konkurencijos, kurią tiesiogiai ar netiesiogiai dėl vartotojų dėmesio vysto socialiniai tinklai ir paieškos sistemos, abiejų kanalų naudotojų skaičius tik auga. Vienas iš dabar labiausiai aptarinėjamų ir tikrai lojalią naudotojų auditoriją turinčių soc. tinklų yra Twitter (dabar vadinamas X). Jame reklamas leidžia tūkstančiai įmonių, kurioms tai padeda didinti matomumą, skatinti pardavimus. Girdėdami apie Twitter sensacijas ir įdomybes iš naujienų portalų – verslai susidomi Twitter reklamabei galimybe būti matomi ir šiame tinkle. Tačiau teisybė tokia, jog Lietuvoje daug efektyviau investuoti į SEO. Štai kodėl tokia strategija yra geresnė jūsų verslui.
Twitter (X) naudotojų Lietuvoje nėra daug
Jei jūsų tikslinė auditorija yra Lietuvoje, SEO turi didelį pranašumą prieš Twitter (X) reklamas. Kodėl? Atsakymas labai paprastas – X naudotojų skaičius mūsų šalyje yra labai mažas. Pagal StatCounter 2024 m. gruodžio duomenis, Twitter gauna <4% viso socialinių tinklų srauto Lietuvoje. Rinkoje dominuoja Facebook (59,69 %), Instagram (16,76 %) ir Pinterest (12,01 %).
Kaimyninėse ar artimose šalyse situacija gali skirtis, bet StatCounter duomenimis, Twitter naudotojų Europoje nėra tiek jau daug:
- Latvijoje – 13,59 % srauto (2 vieta);
- Lenkijoje – 6,11 % srauto (4 vieta);
- Estijoje – 8,27 % srauto (4 vieta).
Tad pagal šią statistiką mūsų regione Twitter yra ganėtinai nišinis socialinis tinklas.
Tai reiškia, kad net gerai optimizuojant X ads, jūsų pasiūlymai gali nepasiekti pakankamai plačios auditorijos. Tuo tarpu SEO leidžia pasiekti daug daugiau vartotojų, kurie aktyviai ieško jūsų produktų ar paslaugų per Google. Pagal Google’s Year in Search 2023 ir tą patį GS StatCounter šaltinį, net 93 % interneto naudotojų pirmenybę teikia Google, o ~90% lietuvių pirmiausia naudoja paieškos sistemas prieš priimdami sprendimą dėl pirkimo.
Be to, optimizuodami turinį lietuvių kalba ir naudodami vietinius raktažodžius (pvz., „Vestuvinės suknelės Vilniuje“), galite užimti aukštas pozicijos labai konkrečioje paieškoje, o tai suteiks tikslingą srautą be papildomų išlaidų reklamai.
Jei verslas orientuotas į vietinę rinką, negalvokite apie X reklamą. Čia vienareikšmiškai -SEO yra efektyvesnis ir ekonomiškesnis būdas gauti dėmesį.
Twitter reklama vs SEO: auditorijos pasiekiamumas bei rezultatų greitis
Twitter (X) reklama yra labai „lanksti“ bei leidžia atlikti itin specifinius pakeitimus ar duomenų analizę realiu laiku. Galite taikyti rodymą konkrečiai auditorijai pagal demografinius duomenis, interesus ar elgseną. Pavyzdžiui, jei reklamuojate naują sporto prekių kolekciją, per X ads turėsite opciją rodyti skelbimus tiems, kurie seka sporto puslapius bei temas. Pagal X Business, 60% vartotojų pastebi prekes per reklaminius įrašus, o 40% jau pirko produktą po jo matymo Twitter. Visgi, dauguma šių naudotojų yra iš JAV ar Jungtinės Karalystės, o Lietuvoje skaičiai tikrai būtų kitokie.
Iš kitos pusės, SEO veikia organiškai. Atlikus optimizacijos darbus, per tam tikrą laiką, jūsų puslapis gerina savo poziciją paieškos puslapyje (SERP). Kai vartotojai įveda tam tikrus raktažodžius, Google algoritmas atrenka tinkamus rezultatus ir juos išrikiuoja pagal tinkamumą. Pavyzdžiui, optimizuodami savo svetainės puslapį, kuriame prekiaujate vaikiškais žaislais, su tinkamais raktažodžiais, galite patraukti lankytojus, kurie jau ieško tokių produktų. Pagal BrightEdge, pirmi 5 Google rezultatai surenka 67% paspaudimų.
Tačiau yra situacijos, kada verčiau rinktis ar bent pradėti su Twitter reklama.
- Jei jūsų auditorija yra tarptautinė arba esate orientuoti į JAV, Jungtinę Karalystę, Vokietiją;
- Jei reikia skubiai pritraukti dėmesį (pvz., renginio reklama, riboto laiko pasiūlymas).
- Jei norite testuoti produktus ar žinutes – kampanijas galima koreguoti per kelias valandas.
- Jei žinote, kad būtent jūsų auditorija aktyvi Twitter tinkle.
Statistika rodo, jog Twitter reklama pajėgi padidinti svetainės srautą per 1–2 savaites nuo paleidimo, o konversijų kaina (CPC) vidutiniškai prasideda nuo 0,35 EUR.
Tuo pat metu yra ir situacijos, kuriose daug geriau iš karto pradėti nuo ar orientuotis tik į SEO.
- Jei siekiate ilgalaikio matomumo – gerai optimizuotas puslapis gali pritraukti srautą eilę savaičių ar net mėnesių.
- Jei verslas remiasi informaciniu turiniu (pvz., blogai, gidai).
- Jei konkurencija paieškoje didelė, bet galite skirti laiko ir(ar) resursų.
Norite sužinoti, kaip pritaikyti SEO savo verslui ar suderinti optimizavimo pastangas su Twitter (X) reklamomis? Kreipkitės į „Market Rats“ SEO agentūrą ir gaukite suasmenintus pasiūlymus dėl maksimaliai naudingų paslaugų.