Valdote interneto svetainę, kuri turi tik tris unikalius lankytojus: Jus patį, Jūsų geriausią draugą ir tėvus? Norite, kad Jūsų hobis Jums uždirbtų bent tiek, kad atsipirktų domeno išlaikymas ir liktų ant alaus? Svarstote kaip pakelti reitingus Google paieškos sistemoje? Norite sužinoti kaip vyksta Google reitingavimas? Atsidūrėte tinkamoje vietoje, bet deja, ne pačiu laiku: gal kiek per vėlai, nes laikas — pinigai. Nors pradžia ir skamba kaip TopShop TV kvietimas suteikti spalvų savo pilkam gyvenimui, tačiau pirkti ar ne — Jūsų valia. Kad ir kokiais tikslais Jūs čia, „for buying or for looking“ — būsime svetingi.
Tikriausiai daugelis interesantų jau žino, kad Google savo algoritme naudoja apie 200 įvairių reitingavimo faktorių, kurie ir nulemia kaip svetainės pasidalins pozicijas paieškos rezultatų puslapiuose. Tačiau kokie tie faktoriai? Netrukus dalį jų pateiksime Jūsų smalsumui patenkinti. Vienų faktorių egzistavimas yra įrodytas, kitų — vertinamas prieštaringai, o dar dalis reitingavimo faktorių — tai SEO moksliukų spekuliacijos. Visus tuos faktorius mes žinome ir kai kuriais iš jų pasidalinsime su Market Rats Blog'o skaitytojais. Šį kartą Jūsų dėmesiui faktoriai susiję su domenu:
- Domeno amžius. Google naudoja domeno amžiaus faktorių, tačiau jis nėra labai reikšmingas, ypač lyginant, tarkime, tik pusmečio skirtumą turinčias svetaines.
- Raktažodžių panaudojimas domeno galūnėje (angl. Top Level Domain). Nepakels pozicijų ženkliai, tačiau raktažodžio panaudojimas domeno galūnėje veikia kaip aktualus atitikmuo, tiesioginis ryšys. Juk Google vis dar paryškina raktažodžius, kurie pasirodo domeno pavadinime.
- Raktažodis — pirmas žodis domeno pavadinime. Domenai, kurie prasideda tokiu žodžiu koks yra jų tikslinis raktažodis, yra pranašesni už svetaines, kurių domenuose nepavartoti raktažodžiai arba pavartoti domeno viduryje ar pabaigoje.
- Domeno registracijos trukmė. Nusistovėjusios svetainės turi senus domenų vardus, todėl, remiantis atvirkštine logika, senas domenas turėtų reikšti, kad svetainė yra nusistovėjusi, patikima. Šiukšlintojai (angl. spammers) domenus registruoja dažnai ir greitai juos šalina bei keičia. Taigi, logiškai mąstant, nieko vertos šiukšlintojų svetainės paprastai turi naujai įregistruotus domenų vardus.
- Raktažodis subdomeno varde. 2011 metais MOZ specialistų grupė sutiko, kad raktažodžio pasirodymas subdomeno varde gali padidinti reitingus.
- Domeno istorija. Svetainė su nepastovia, kintančia nuosavybe (tikrinti domeno istoriją per Who.is) arba pasikartojančiais išsijungimais, kritimais, nusimušimais (angl. drops) gali pasakyti Google'ui iš naujo nustatyti svetainės istoriją (angl. reset site's history), paneigiant ir panaikinant visas nuorodas nurodančias į Jūsų domeną.
- Tikslaus raktažodžio atitikmens domenas (angl. akronimas — EMD — Exact Match Domain). Tikslus raktažodžio atitikmuo vis dar gali suteikti svetainei pranašumo, tačiau tik tokiu atveju, jei Jūsų svetainė yra kokybiška. Deja, jei Jūsų tikslaus atitikmens domeno vardas priklauso žemos kokybės svetainei, tuomet tai neatitinka EMD atnaujinimo reikalavimų. Kas yra EMD atnaujinimas? Tai 2012 metų rugsėjį Google paleistas filtras, kuris užtikrina, kad prastos kokybės svetainės neturėtų gerų pozicijų tik dėl tikslaus domeno atitikmens (angl. Exact Match Domain).
- Viešas „WhoIs“ prieš privatų „WhoIs“. Privati WhoIs informacija gali būti ženklas, kad svetainė „kažką slepia“. Matt Cutts citatos apie WhoIs privatumą vertimas: „(...) Kai patikrinau jų WhoIs domeno istorijas, jie visi turėjo WhoIs privatumo apsaugos paslaugą. Tai gana neįprasta. (…) Pats WhoIs privatumo įjungimas nėra savaime, automatiškai blogas dalykas, tačiau kai turime keletą iš šių „kažką slepia“ faktorių vienoje krūvoje, tuomet jau kalbame apie kitokio tipo žiniatinklio valdytoją, nei apie kolegą, kuris turi tik vieną svetainę ar panašiai.“
- Nubaustas WhoIs savininkas. Jei Google identifikuoja konkretų asmenį kaip šiukšlintoją (angl. spammer), visai logiška, kad bus kruopščiai apžiūrėtos ir kitos svetainės, kurios priklauso tam pačiam asmeniui.
- Šalies ALD (angl. TLD — Top Level Domain) išplėtimas. Šalies kodo naudojimas domeno galūnėje — aukščiausio lygio domene (angl. Top Level domain) — padeda svetainei užimti geresnes pozicijas paieškos sistemos rezultatuose konkrečioje šalyje, tačiau riboja svetainės galimybę gauti poziciją SERP'e globaliai.