Pastebėjote, kad jūsų svetainė nerandama „Google“ paieškos sistemoje? Tada pabandysim Jums išaiškinti priežastis, dėl kurių tinklalapis nėra matomas.
Pirma, prieš puolant į paniką patikrinkite ar jūsų svetainė apskritai yra indeksuojama paieškoje. Kaip tai padaryti? Į paieškos lauką įrašykite savo URL adresą arba domeno pavadinimą. Jeigu paieškos rezultate neatsirado jūsų svetainė, tuomet ji nėra suindeksuota.
Pagrindinės priežastys dėl ko svetainės neranda „Google“ paieškos rezultatuose:
1. „Google“ nespėjo suindeksuoti jūsų svetainės
Jeigu sukūrėte svetainę ar naują puslapį ir jo neatranda „Google“ robotukas, tai arba turite laukti kol jis pats ateis ir suindeksuos tinklalapį, arba galite jį išsikviesti patys. Jeigu lauksite robotuko, tuomet svetainės suindeksavimas gali užtrukti savaitę ar net ilgiau, tačiau mes patariame nelaukti ir patiems imtis veiksmų. Kaip patiems iškviesti „Google“ robotuką? Yra keli būdai tai padaryti:
- Pirma, susikurkite „Google Search Console“ paskyrą, kuri jums rankiniu būdu leis išsikviesti „Google“ į savo svetainę ar pasirinktą URL adresą.
- Antra, jei po ilgo laiko pas jus vis tiek neapsilankė robotukas, veikiausiai jūsų svetainė neturi išorinių nuorodų. Pabandykite ją užregistruoti įvairiuose įmonių ar nuorodų kataloguose.
2. Jūsų svetainėje yra „no index“ žyma
„No index“ kodas nurodo paieškos robotui, kad svetainė ar konkretus puslapis turi būti neindeksuojamas. Tad, jeigu svetainės kūrėjai pridėjo šį kodą, tai paaiškintų kodėl tinklalapis nėra matomas paieškos rezultatuose.
3. Svetainė nėra optimizuota paieškos sistemoms
Kai jūsų svetainė yra pateikta indeksacijai, joje apsilanko paieškos voriukai, kurie nuskaito visą tinklalapio turinį. Tačiau šie virtualūs voriukai mato svetainę kitaip nei jos realūs lankytojai. Jie nuskaito META duomenis, raktinių žodžių tankį, turinį, vidines ir išorines nuorodas bei daugelį kitų elementų. Todėl prieš kviečiant „Google“ patariame įsitikinti, kad jūsų svetainė yra paruošta voriukų pasirodymui. Jeigu kažkurių elementų mielieji „svečiai“ nemato, galbūt tai yra priežastis, dėl kurios nesate gerai matomi arba visai nematomi paieškoje.
4. Jūsų pasirinktų raktinių žodžių rinka yra itin konkurencinga
Paieškos sistema „Google“ padeda milijonams vartotojų visame pasaulyje naršyti internete ir rasti jų užklausas labiausiai atitinkantį turinį tarp milijardo svetainių, todėl savo svetainėje naudokite mažiau konkurencingus raktažodžius. Bendrinius raktinius žodžius, tokius kaip „saga“, „automobilis“, „ausinės“, „valymas“ pakeiskite į ilgesnius, konkretesnius. Atkreipkite dėmesį į prekės ar paslaugos savybę. Taip pritrauksite tikslinį vartotoją į savo svetainę ir būsite geriau matomi paieškos sistemoje.
5. Galbūt „Google“ algoritmas nubaudė Jūsų svetainę
Kartais svetainės savininkai savarankiškai, nežinodami kaip teisingai, nusprendžia optimizuoti savo internetinį tinklalapį. Imasi neleidžiamų veiksmų, kuriuos pastebi „Google“ algoritmas, taip savo atžvilgiu jis pašalina svetainę iš paieškos sistemos. Taip pat pasisaugokite tokių SEO „specų“, kurie Jums siūlys per trumpą laiką (pvz., 2-3 savaites) atsirasti pirmose „Google“ pozicijose. Tokių stebuklų nebūna, tad atkreipkite dėmesį ir neleiskite Jums pudrinti smegenų, nes vėliau teks už tokias „paslaugas“ mokėti trigubai :). Patarimas – kurkite savo svetainę patogią ir informatyvią lankytojui, kad į ją atėjęs jis ne tik pirktų prekes ar užsisakytų paslaugas, bet ir gautų naudingos informacijos.
Dar keli naudingi patarimai iš Rats'ų:
- Nenaudokite kopijuoto turinio savo svetainėje. Juk norite būti vienintelis ir geriausias? Tad neunikaliam turiniui sakykite NE! Žinome, kad ne visi esame gimę rašyti originalius tekstus, o galbūt kartais tam neturime nei laiko, nei noro. Geriausia išeitis yra rasti gerą ir patikimą rašytoją, kuris kurtų kokybišką wow-wow-vivą turinį.
- Įsitikinkite, kad Jūsų svetainės turinys yra skaitomas „Google“. Kaip tai padaryti? Nusikopijuokite teksto dalį ir įdėkite ją į paieškos lauką. Jeigu pagal tekstą atrado Jūsų svetainę, tai reiškia tekstas yra nuskaitytas (VALIO).
- Nepamirškite atnaujinti savo svetainės turinio, kuo rečiau jis papildomas, tuo didesnė tikimybė, kad „Google“ algoritmas jį laikys nebenaudingu lankytojui. O juk ir konkurentai nesnaudžia :).