Ko gero visi girdėję skambiąją frazę „Turinys yra Karalius“. Svarbu pridurti, kad tik kokybiškas turinys yra karalius. O štai čia galima ir sudvejoti, o kas yra tas kokybiškas turinys, juk kiekvienas žmogus kokybę supranta subjektyviai. Esminis klausimas būtų: „kokį turinį kokybišku laiko „Google“?
Dažnas SEO praktikuojantis (švelniai tariant) profanas kokybę matuoja žodžių kiekiu (300, 500, 800, 1200 žodžių), tačiau didelis turinio kiekis neįrodo kokybės. Paprasčiausia paieškos užklausa „Sabonio amžius“ nereikalauja jo gyvenimo istorijos, iškovotų medalių nuotraukų ir pasiekimų sąrašo. Atsakyti į tokią užklausą pakaktų vieno neilgo sakinio. Taip pat yra klaidinga teigti, kad kokybiškas turinys – aktualus turinys (atitinkantis paiešką, kontekstą). Kodėl? Prastos kokybės turinys taip pat gali būti aktualus.
„Google Webmaster Guidelines“ yra pateikiamos gairės apie tai, kokį turinį „Google“ laiko kokybišku, tačiau dauguma rekomendacijų yra apie neigiamus signalus t. y. plačiau rašoma apie tai ko derėtų vengti, nei apie tai kaip sukurti kokybišką turinį. Taigi, jeigu penkios, dešimt ar penkiasdešimt svetainių vengs veiksmų, kuriuos „Google“ laiko neigiamais, ar to pakaks, kad tų svetainių turinys būtų laikomas kokybišku? Kaip nustatyti kurios svetainės turinys yra kokybiškesnis jei nė viena nepasižymi neigiamais bruožais?
Patrick Stox („IBM“ bendrovės SEO specialistas, vienas iš „Search Engine Land“ autorių, tituluojamo sėkmingiausiu JAV SEO renginio „Raleigh SEO Meetup“ organizatorius ir vienas iš 2017 metų UK bei JAV „Search Awards“ teisėjų) išanalizavęs „Google“ rekomendacijas daro išvadą, kad kokybišką tinklalapį būtų galima apibrėžti kaip tokį, kurio paskirtis ir turinio tipas atitinka vartotojo tikslus. Vadinasi turinys yra kokybiškas tuomet, kai jis yra atrandamas, o jį atradusios auditorijos lūkesčiai yra pateisinami.
Tai skamba visai logiškai, ypač kai žvelgi į Patrick'o kokybiško turinio apibrėžimą iš semantinės paieškos pusės. Tarkime, kad pagal tam tikrą raktažodį norite paieškos rezultatuose užsiimti aukštas pozicijas su produkto puslapiu, tačiau matote, kad organinėje paieškoje pateikiami rezultatai yra informatyvūs. Kyla klausimas, tai kodėl gi Jums nepavyksta užsiimti aukštos pozicijos? Akivaizdu, kad jei norite konkuruoti su informaciniais puslapiais, turite susikurti informacinį puslapį arba savo prekės puslapyje pateikti daugiau informacijos.
Taip pat:
- įsitikinkite, kad visos vidinės nuorodos veikia;
- pateikite teisingą, patikimą, naudingą informaciją;
- naudokite taisyklingą rašybą ir gramatiką;
- neperkraukite puslapio reklama;
- įsitikinkite, kad puslapis greitai užsikrauna;
- nepiktnaudžiaukite raktažodžių tankme;
- kurkite turinį, kuriuo būtų verta dalintis internete.
Įdomios svetainės pačios natūraliai padidins lankytojų ir paieškos sistemų pripažinimą
Patrauklus ir naudingas svetainės turinys ko gero daro didesnę teigiamą įtaką Jūsų svetainei nei bet kurie kiti vardijami faktoriai. Lankytojai matydami gerą turinį (šaltinį) jį atpažįsta ir atitinkamai įvertina bei nori į jį nukreipti ir kitus vartotojus. Nukreipti gali per tinklaraščių įrašus (angl. blog posts), socialinės žiniasklaidos paslaugas (per socialinius tinklus), el. paštu, palikdami žinutes forumuose bei kitais būdais. Organiški arba iš lūpų į lūpas sklindantys gandai padeda sukurti Jūsų svetainės reputaciją tiek lankytojų akyse, tiek ir Google'o ir tai labai retai įvyksta be gero, kokybiško turinio.
Numatykite skiriamuosius vartotojų suvokimo požymius apie Jūsų turinio tematiką ir pasiūlykite jiems unikalų, išskirtinį turinį
Pagalvokite apie tai, kokius žodžius naudotų potencialūs lankytojai norėdami surasti Jūsų svetainės turinį. Naudotojai, kurie gerai išmano ieškomą dalyką, paieškos užklausose naudoja įvairesnius raktažodžius nei tie naudotojai, kurie toje pačioje temoje turi mažiau žinių ir patirties. Pavyzdžiui, senas beisbolo gerbėjas gali ieškoti „National League Championship Series“ (liet. Nacionalinės lygos čempionato serijų), paieškos laukelyje suvesdamas užklausą — „NLCS“ (užklausą pagal akronimą). O tuo tarpu naujas beisbolo gerbėjas gali naudoti bendresnę užklausą — „beisbolo atkrintamosios“ (angl. baseball playoffs). Numatant šiuos ieškotojų užklausų skirtumus ir panaudojant juos savo turinyje (pavartojant įvairius raktažodžius, raktažodines frazes ir jų mišinius) — gausite teigiamus rezultatus. „Google AdWords“ pateikia parankų raktažodžių įrankį, kuris padeda atrasti naujas raktažodžių variacijas ir pamatyti apytiksles raktažodžių paieškų apimtis. Be to, „Google Webmaster“ įrankis pateikia populiariausias paieškų užklausas, pagal kurias SERP pasirodo Jūsų svetainė, ir tas paieškų užklausas, kurios į Jūsų svetainę atveda daugiausia lankytojų.
Pagalvokite, galbūt galite pasiūlyti naują, naudingą paslaugą, tokią, kokios nesiūlo jokia kita svetainė. Taip pat galite parašyti originalų (mokslinį, statistinį) tyrimą, pranešti karštą naujieną, maksimaliai padidinti unikalių lankytojų bazę. Kai kurios svetainės gali pritrūkti išteklių ar žinių norėdamos atlikti šiuos turinio optimizavimo veiksmus.
Geriausia praktika
Turinio ir paslaugų gerinimas turėtų būti prioritetas nepriklausomai nuo svetainės tipo.
Rašykite lengvai skaitomus tekstus
Lankytojams patinka gerai parašyti ir lengvai sekami tekstai.
Ko derėtų vengti?
- Nerūpestingai parašytų, netvarkingų tekstų su daugybe rašybos ir gramatikos klaidų;
- Tekstų patalpintų paveikslėliuose vietoje įprasto tekstinio turinio. Lankytojai gali norėti Jūsų svetainės turinį nukopijuoti ir įklijuoti, be to paieškos sistemos negali nuskaityti teksto esančio paveikslėlyje.
Organizuotai laikykitės puslapio temos
Visada naudinga organizuoti turinį taip, kad lankytojui būtų aišku kur vienokio turinio tema prasideda, o kur baigiasi. Logiškai išskaidytas turinys į grupes, skyrius ir temas (kategorijas, subkategorijas) lankytojui leidžia greičiau rasti turinį, kurio jam reikia.
Ko derėtų vengti?
- Didelių teksto kiekių kėlimas į įvairias padrikas temas, puslapyje nenaudojant paragrafų, antraščių, paantraščių, išdėstymo atskyrimų, punktavimo ir pan.
Kurkite naują, unikalų turinį
Naujas turinys ne tik išlaikys esamą lankytojų bazę (jie norės sugrįžti vėl ir vėl), bet ir pritrauks naujų lankytojų.
Ko derėtų vengti?
- Perrašyto esamo turinio ir juo labiau — kopijuoto iš kitų šaltinių. Toks turinys lankytojui bus mažai naudingas;
- Pasikartojančių (kopijuotų, dubliuotų) ar labai panašių tekstų pasikartojančių visoje Jūsų svetainėje. Skaitykite plačiau apie kopijuotą turinį.
Kurkite turinį visų pirma — lankytojams, o ne paieškos sistemoms. Paprastai teigiamus rezultatus atneša svetainės projektavimas pagal lankytojų poreikius ir lengvas svetainės prieinamumas paieškos sistemoms.
Ko derėtų vengti?
- Didelio kiekio bereikalingų, lankytojus erzinančių, beprasmiškų raktažodžių skirtų Google'ui;
- Mažai naudos lankytojams teikiančių teksto blokų, kuriuose gausiai naudojami žodžiai su rašybos klaidomis, skirti pasiekti šį puslapį pagal gramatiškai neteisingas užklausas;
- Apgaulingai nuo lankytojų paslėptų tekstų, kurie rodomi paieškos sistemoms.
Šaltinis: Google Webmaster Guidelines