
Žodį „reklama“ girdėję yra visi. Per televiziją matę, per radiją girdėję ar Instagram tinkle ant bent vienos iš jų paspaudė turbūt kiekvienas žmogus. Tačiau ar tikrai galėtumėte pasakyti, kas yra reklama, kokį tikslą ji turi atlikti, kaip atskirti gerą reklamą nuo prastos bei koks reklamavimosi būdas/formatas – geriausias? „Market Rats“ komanda parengė informatyvų gidą, kuris turėtų padėti atsakyti į visus šiuos klausimus. Tai bus naudinga pradedantiesiems verslininkams ar norintiems pradėti karjerą reklamos srityje.
Kas yra reklama? Kokie jos tikslai?
Pagal rinkodaros teoriją – reklama tai yra priemonė skleisti žinutę – informuoti. Reklama dažniausiai būna orientuota į vartotoją. Jos kūrėjas nori priminti arba paskelbti apie prekes, kainas, vertes, paslaugas, naudas arba idėjas. Reklama turi tikslą. Ji nori paskatinti imtis veiksmų arba pasiekti kitų tikslų.
Pagrindiniai reklamos tikslai:
- Informuoti. Tokio tipo reklamos skleidžia informaciją apie naujus produktus, inovatyvias paslaugas, negirdėtus pasiūlymus. Taip siekiama pritraukti dėmesį.
- Įtikinti. Tokios reklamos nori paskatinti pirkėją pasirinkti reklamos autoriaus prekę/paslaugą, o ne konkurentą.
- Priminti. Tokios reklamos siekia sukurti bei išlaikyti ryšį tarp prekės ženklo ir vartotojo.
Svarbu žinoti, kad reklama gali turėti vieną, konkretų tikslą arba derinti kelis iš šių.
Be to, egzistuoja įvairūs reklamos formatai. Ji gali būti vaizdinė, rašytinė, audio formato, publikuojama žurnale, rodoma per TV, skelbiama nuomonės formuotojo paskyroje socialiniuose tinkluose ir ne tik. Turbūt taip būtų geriausia atsakyti į klausimą „Kas yra reklama?“.
Kas yra gera reklama?
Verslininkams ar rinkodaros specialistams labai svarbu galvoti ne tik apie tai, kas yra reklama bei kokia ji gali būti, tačiau koncentruotis į kokybiškos, „geros“ reklamos kūrimą. Kaip ir etikos filosofijoje, taip ir rinkodaros srityje žodis „geras“ turi be galo daug subjektyvių reikšmių.
Nors reklamos teorijoje pabrėžiama, kad efektyvi reklama turi:
- Siųsti aiškią žinutę;
- Būti kūrybiška/originali;
- Suprasti/atliepti į tikslinę auditoriją;
- Sukelti emociją;
- Paskatinti imtis veiksmų.
Realybėje viskas pasidaro gerokai abstrakčiau bei priklauso nuo situacijos..
Vienas verslas ar organizacija nori šokiruoti vairuotoją. Pavyzdžiui, „Vilnius – Europos G taškas“ reklamos autoriai sulaukė daug kritikos ir dėmesio Lietuvoje bei užsienyje. Vieni žmonės sakė, kad tai pernelyg nepadorus būdas skatinti turizmą, o kitiems toks formatas patiko. Nepaisant nesutarimų, reklamos kampanija gali būti laikoma sėkminga, nes apie Vilnių kalbėjo medija, daugėjo Google paieškų, intereso iš keliautojų, o bendras turistų skaičius Lietuvos sostinėje augo.
Tačiau kitas verslas galbūt turi tikslą parduoti 20 % daugiau prenumeratų potencialiems vartotojams. Jis gali paleisti mažiau įsimintiną kampaniją su aiškiu vertės pasiūlymu ir sulaukti laukto prenumeratorių prieaugio. Tai irgi bus gera reklama, nes ji pasiekė tikslą.
Tad kai kalbame apie „gerą reklamą“, reikia prisiminti, kad standartinės taisyklės tėra orientyrai. Galvojant apie tai, kas yra gera reklama, privalu mąstyti tik apie tikslą. Jeigu jį pavyksta pasiekti ar pranokti, tokia reklama tikrai pelno titulo „gera“.
Kokie reklamos formatai bei tipai yra laikomi efektyviausiais?
Šiuolaikiniam verslui daugiausiai dėmesio verta kreipti į skaitmeninę rinkodarą bei reklamą internete.
Efektyviausi reklamos dabartiniame pasaulyje yra: socialinių tinklų kampanijos, Google Ads ir video reklama. Nors savo vietą lengvai randa ir lauko reklamos, kurios pasiekia plačią auditoriją, ir influencer marketingas, kurio pagalba palaikomas tiesioginis ryšys su auditorija, labai svarbu orientuotis į strategiją, kurios pagrindas būtų tvarus.
Bene vienintelis skaitmeninės rinkodaros kanalas, kuriame yra galimybė pasiekti tvarių rezultatų – SEO. Su efektyvia SEO reklamos internete strategija galima padidinti prekės ženklo matomumą internete, pritraukiant tikslinę auditoriją per organinį srautą.
Norite sustiprinti reklamą su naudingais SEO planais? Kreipkitės į „Market Rats“. Mūsų specialistai padės išgryninti jūsų poreikius ir rasti maksimalų potencialą turinčias SEO optimizacijos galimybes. Parašykite mums el. paštu Šis el. pašto adresas yra apsaugotas nuo šiukšlių. Jums reikia įgalinti JavaScript, kad peržiūrėti jį. jau dabar!