
Radijo klauso kone visi vairuotojai, o jis, kaip foninis „triukšmas“ būna įjungiamas daugybėje kavinių, darbo vietų ir ne tik. Dėl to radijas ir toliau išlieka svarbiu tradicinės rinkodaros kanalu, per kurį pasiekiama plati auditorija. Tačiau šiuolaikiniame pasaulyje daug „patraukliau“ ir „įdomiau“ reklamuotis internete, tad tradicinės rinkodaros ne visada užtenka.
Šiame gide norėtume atkreipti skaitytojų dėmesį į tai, kad derinant reklamą radijuje, kuri vis dar tikrai veiksminga, su efektyviu SEO, galima pasiekti tikrai labai neblogų rezultatų.
Kaip veikia reklama radijuje?
Reklama radijuje yra efektyvi priemonė, leidžianti pasiekti labai įvairias demografines grupes.
Lietuvoje radijas išlieka populiarus laisvalaikio pramogų ir informacijos šaltinis. Remiantis „Kantar“ surinktais ir 15min.lt portale publikuotais duomenimis, per savaitę radijo klausosi ~1,18 milijono gyventojų. Ta pati statistika rodo, kad 2024 m. vasaros-rudens laikotarpiu didžiausia šalies radijo stotis „M-1“ pasiekė 18,5% klausytojų (~200 tūkst.), o antroji pagal populiarumą stotis „Lietus“ – 17,8% (irgi apie 200 tūkst.).
Remiantis ta pačia statistika, mūsų šalyjeyra 12 radijo stočių, kurios per savaitę turi daugiau nei 30 tūkstančių unikalių klausytojų. Skaičiai nemeluoja ir čia jie rodo, kad radijas išlieka svarbiu kanalu, galinčiu pasiekti didelę auditoriją.
Visgi, radijo reklama yra ribotų galimybių, kadangi tai yra tik platforma pranešti žiniai. Per radiją negalima parduoti, žmogus turi paskambinti, atvykti į parduotuvę arba, šiuo atveju, surasti jus internete ir aplankyti el. parduotuvę. Dėl to reklama radijuje turėtų būti tik pirmoji visos, kokybiškai išvystytos marketingo strategijos dalis.
SEO svarba nenuginčijama
Paieškos sistemų optimizavimas (SEO) yra procesas, skirtas pagerinti svetainės matomumą paieškos sistemose, siekiant pritraukti organinį srautą. Tam naudojami tokie sprendimai kaip techninis optimizavimas, vidinė bei išorinė optimizacija.
Lietuvoje vis daugiau žmonių naudojasi internetu, kad ką nors įsigytų arba rastų informaciją. Kaip rodo statistika, apie 70 % Vakarų pasaulio gyventojų patirčių internete prasideda nuo paieškos sistemos, todėl aukštas pozicijas Google užimančios įmonės turi daugiau galimybių pritraukti klientų, padidinti savo svetainių lankomumą ir pardavimus.
SEO nukreipia jau susidomėjusį naudotojų srautą į svetainę ar puslapį, kuriame galima daryti pardavimą. Tai – didžiulis ir nenuginčijamas privalumas.
Sinergija tarp radijo reklamos ir SEO
Derinant reklamą radijuje su efektyvia SEO strategija, galima pasiekti sinerginį efektą, kuris padidina tiek radijo, tiek internetinės rinkodaros kampanijų efektyvumą. Štai kaip tai veikia:
- Padidėjęs prekės ženklo matomumas. Reklama radijuje sukuria pradinį susidomėjimą ir informuoja vartotojus apie jūsų prekės ženklą, vertės pasiūlymą ar produktą. Vėliau, vartotojai, norėdami sužinoti daugiau, ieškos informacijos kitur, ko gero - internete. Jei jūsų svetainė yra optimizuota pagal atitinkamus raktinius žodžius, ji bus lengvai randama paieškos sistemose, taip sustiprinant prekės ženklo matomumą. Taip pat, dėl to, kad skaitytojas matys vertingą turinį, labiau tikėtina, kad jis įsitrauks ir atliks pirkimą, registraciją ar prenumeruos.
- Didesnis svetainės srautas. Radijo reklama gali tiesiogiai skatinti vartotojus apsilankyti jūsų svetainėje. Pavyzdžiui, reklamoje galite paminėti specialų pasiūlymą ar nuolaidą, kurią galima rasti tik internete. Vėlgi – SEO svarbi dėlionės dalis, nes padeda išvengti sunkių paieškų. Klientas viską ras paprastai.
- Pasiekiama tikslinė auditorija. Radijo stotys dažnai turi specifines auditorijas. Pasirinkdami tinkamą radijo stotį reklamai, galite pasiekti norimą demografinę grupę, pavyzdžiui, orientuotis tik į Vilniaus, Kauno, Klaipėdos ar jaunesnius, vyresnius klausytojus. Tuo pačiu metu, SEO leidžia pritraukti vartotojus, kurie aktyviai ieško jūsų siūlomų produktų ar paslaugų internete. Taip užtikrinamas dvigubas efektas – tiek pasyvių, tiek veikti pasiruošusių vartotojų pritraukimas. Su tuo glaudžiai susijęs lokalus SEO, apie kurį daugiau info galite rasti mūsų interneto svetainėje.
SEO dalį patikėkite profesionalams
Norint sėkmingai suderinti reklamą radijuje su SEO reikėtų procesus patikėti kompetentingiems profesionalams. „Market Rats“ komandos specialistai padės atsirinkti efektyviausius raktinius žodžius, sukurti vertingą turinį internete, optimizuoti svetainę bei stebėti kampanijos efektyvumą, laiku atliekant reikalingus pakeitimus maksimaliai vertei gauti. Susidomėjote? Susisiekime ir aptarkime jūsų lūkesčius bei radijo ir SEO sinergijos potencialą. Lauksime jūsų el. laiškų Šis el. pašto adresas yra apsaugotas nuo šiukšlių. Jums reikia įgalinti JavaScript, kad peržiūrėti jį.